Через два тижні після вогняної, але холодної Канади, Формула-1 повернулася до Європи, де гонки відбуватимуться все літо.
Гран-прі Австрії рідко коли нас розчаровував, здебільшого у Шпільберзі фанати отримували позитивні емоції від класних перегонів. Те ж саме сталося і цього разу.
Етап в Австрії розпочався з новин про те, що Себастьян Феттель може замінити Гельмута Марко в ролі радника Ред Булл.
Причому це вже не чутки, а підтверджений факт: Феттель та Марко про це розповіли + Макса Ферстаппена попросили поділитися думками про потенційне повернення першого чотириразового чемпіона Ред Булл.
Поки що ще нічого не вирішено, але абсолютно точно можна сказати, що всім фанатам Формули-1 хотілося б знову побачити Себа в паддоку. Навіть якщо це станеться в подібній ролі.
Sebastian Vettel has confirmed that he's currently in talks with Helmut Marko about a potential role at Red Bull in the future 🤝 pic.twitter.com/ZBz9E3JPID
Менш приємні новини прийшли з більш глобального майданчика, де Мохаммед Бен Сулаєм здобув, здається, свою головну перемогу.
Після наснаги, яку Карлос Сайнс-старший дав світові автоспорту, легенда ралі приніс певним чином розчарування. Іспанець вирішив, що боротьба за крісло президента ФІА – це не для нього.
Carlos Sainz when he realized he’d have to give up Dakar to become FIA President: pic.twitter.com/9cwxa2VaYV
Взагалі Сайнса нема за що звинувачувати, адже балотуватися в президенти Федерації навіть не було його ідеєю. Його підштовхнули до цих роздумів, які в підсумку привели його до згортання планів. Схоже, що у нинішнього президента так і не буде конкурентів під час перевиборів у грудні.
Фредерік Вассер мав рацію: нове днище, яке було встановлено на боліди Скудерії, дало команді перевагу. У кваліфікації Феррарі поїхала на щонайменше 0,1 секунди швидше.
Це дозволило Шарлю Леклеру встановити другий час, а Льюїсу Гамільтону – четвертий. Причому семиразовий був упевнений, що якби він був у рівних умовах із напарником, то перевершив би його результат.
Допис, поширений F1 MEMES (@f1troll)
Попри такий позитив, Вассер мав рацію і в іншому – не варто перебільшувати значення цього оновлення. На жаль, приріст у продуктивності був не те, щоб значний, навіть під час перегонів, де Скудерія знову опинилася у новоствореній Формулі-1,25.
По ходу заїзду Леклер (який програв старт Піастрі через блокування Норріса) та Гамільтон, досить комфортно себе почували. Особливо після того, як сер Льюїс повернув собі четверте місце, відібравши його у Расселла.
Але на скільки Феррарі в перегонах перевершувала 8 команд пелотону з 10, на стільки ж вона поступалася дуету Макларена. Після того, як машина безпеки відпустила всіх у вільне плавання, Піастрі відірвався від Леклера на 5 секунд. І це сталося всього за 8 кіл.
Такий результат не налаштовував на боротьбу за перемогу. Але є й плюси: Феррарі фінішем на 3 та 4 місцях заробила хороші очки, що дало їй змогу знову вийти на друге місце в Кубку конструкторів.
Ніхто не очікував, що Андреа Кімі Антонеллі весь сезон пройде без помилок. У його віці це просто неможливо. Рано чи пізно це мало статися. І це сталося.
Неправильно розрахувавши точку гальмування, юний італієць заблокував задні колеса перед входом у поворот. Намагаючись уникнути першого контакту, Андреа пішов на внутрішню траєкторію. А це означало лише одне – зіткнення неминуче.
Питання полягало лише в тому, хто стане його жертвою. І жертва знайшлася. Шкода, тільки, що подальша аварія зіграла проти інтриги в чемпіонаті, бо Антонеллі не просто врізався у Ферстаппена, він його виніс. Причому з гонки.
Drama at the start as Antonelli collides with Verstappen 💥Watch all the best action from the 2025 Austrian Grand Prix 🇦🇹#F1 #AustrianGP
Після заїзду Макс не звинувачував суперника в кінці світу. Він чесно заявив, що такі помилки трапляються, до того ж Андреа поспішив вибачитися. Він навіть більше засмутився не через власний схід, а через схід Ферстаппена. Цікаво, а що було б, якби на місці Антонеллі був Расселл?
Verstappen if it was Russell that crashed into him instead of Antonelli pic.twitter.com/FlKGTPsPBh
Можливо, комусь у команді з Гроу потрібно піти до церкви поставити свічку, бо інакше складно пояснити, як вона після шикарної першої частини сезону опинилася у вирі невдач.
Особливо це стосується Алекса Албона, який, здається, вже забув, що таке фінішувати в гонці. Третій Гран-прі поспіль тайський гонщик змушений достроково покинути через проблеми з болідом.
А що стосується Карлоса Сайнса, то тут у нього могли трапитися флешбеки 2022 року, коли він не доїхав до подіуму через загоряння боліда. Цього разу у нього згоріли гальма через, ймовірно, проблеми з електронікою.
Подвійний схід – велика проблема для Вільямса, бо на Гран-прі Австрії заробили очки всі їхні прямі конкуренти, а це Рейсін Буллз, Астон Мартін, Хаас і навіть Заубер. До слова про швейцарців...
Останні результати команди не можуть не тішити. Габріель Бортолето вперше в кар'єрі у Формулі-1 закінчив заїзд в очковій зоні, а Ніко Хюлькенберг там опинився третій етап поспіль.
І поки Альпін продовжує лихоманити, Заубер користується моментом, щоб відірватися від французів на 15 очок. При цьому швейцарці відстають лише на два бали від Астон Мартіна, на три – від Хаас і на 10 – від Рейсін Буллз.
Поки що дуже подобається те, як колись головний аутсайдер "королівських перегонів" знаходить і користується своїми шансами. І всі попередні зміни в структурі правління команди дають свої плоди.
Після того, як Піастрі пройшов Леклера в першому повороті, одразу стало зрозуміло, між ким розгорнеться боротьба за перемогу в Шпільберзі.
Причому Ландо та Оскар у той самий момент почали відриватися від усього пелотону, знову від'їжджаючи у свою власну лігу. З одного боку, це погано, оскільки домінування однієї команди ніколи не було чимось хорошим для інтересу до спорту. Але з іншого, тут не було явних першого і другого номерів – обидва гонщики рівною мірою бажали перемогти, і їм у цьому ніхто не заважав.
Було цікаво спостерігати за тим, як гоночні інженери обох пілотів запитували щодо бажаної тактики, як вони їм допомагали, бажаючи зробити все для перемоги.
І самі гонщики не розчарували, видавши соковиту боротьбу на треку. Будучи вперше з часів Австралії в ролі наздоганяючого, Піастрі був змушений атакувати напарника. А Норріс у свою чергу не міг собі дозволити зламатися під тиском, інакше ще одна помилка, особливо після Канади, могла надто дорого йому коштувати.
Box office from Lando and Oscar ⚔️🍿#F1 #AustrianGP @McLarenF1 pic.twitter.com/EWicvNLfzZ
Заключний відрізок Гран-прі подарував нам надію на потенційну боротьбу колесо в колесо, як це було на старті гонки, де вони встигли обмінятися позиціями з контратаками. Оскар із кожним колом відігравав відставання від Ландо. Здавалося, що ще трохи, і ми отримаємо бажане. Але коли відставання скоротилося до менш ніж 2 секунд, боротьба за великим рахунком закінчилася.
Піастрі перестав відігравати по 0,2 секунди, а навіть навпаки, почав потроху програвати. До того ж, колові (Бортолето з Алонсо) стали свого роду гарантом перемоги Норріса, адже Оскар не зміг їх пройти.
Загалом, Гран-прі Австрії вийшов дуже навіть захопливим, а тому чергове 10+-річне продовження контракту на проведення перегонів повністю виправдане.
Якщо раніше надії на те, що Макс Ферстаппен зможе хоч якось скласти конкуренцію Піастрі та Норрісу в боротьбі за титул, мали право на життя, то після Гран-прі Австрії вони, здається, померли.
Ставши жертвою Антонеллі, чотириразовий чемпіон світу опинився в ситуації, коли він може сказати: "Ну я хоча б спробував".
"Блискуче" влучання Антонеллі, найімовірніше, поставило хрест на шансах Макса взяти п'яту корону поспіль, аж надто вже велике відставання від пілотів, які володіють найшвидшим болідом у пелотоні.
SkySports: You've said the championship is not something we should talk about with this DNF, and the points you've lost..-Max: "Yeah, hopefully then people will not mention it too much anymore, so.. *laughs*"SkySports: Sorry Max... Max: "No worries." pic.twitter.com/TL1aKNWhfs
Після цієї гонки Леклер (119) і Расселл (146) відстають від Ферстаппена (155) на меншу кількість очок, ніж Макс – від Норріса (201) і Піастрі (216). Тут би третє місце втримати, не те, що перше забрати...
Одну з найкрасивіших битв дня нам подарували дебютант Формули-1 Габріель Бортолето і ветеран Фернандо Алонсо, який, по суті, є менеджером бразильця.
Темп пілота Заубер на останньому відрізку гонки дозволив йому скоротити 8-секундне відставання від дворазового чемпіона за лічені кола. У підсумку ми отримали боротьбу, яка могла закінчитися як аварією через недосвідченість одного, так і несподіваним результатом.
На жаль, повноцінно за цим протистоянням ми не змогли поспостерігати. За кілька кіл до фінішу їх наздогнала парочка пілотів Макларена, а тому Габі та Нандо довелося пропускати їх через статус колових.
Хто знає, як завершилася б боротьба, якби не сині прапори. Але на реакцію обох гонщиків після фінішу було приємно дивитися. А перший фініш в очках став для Бортолето втішним призом.
Fernando is the first to congratulate Gabi 💚#F1 #AustrianGP pic.twitter.com/S2RLDH0cuV
За нинішнім сезоном складається таке враження, що одній компанії з виробництва енергетичних напоїв було б краще виставляти на старт один болід старшої команди, і три – молодшої. Інакше пояснити результати не виходить.
До свого підвищення в Ред Булл Юкі Цунода досить упевнено виступав за молодших "биків". Те ж саме стосується і Ліама Лоусона з Ісаком Хаджаром. Уся трійця краще показує себе в боліді Рейсін Буллз.
Багато хто вважає машину Ред Булл надто складною в опануванні, і що тільки Максу Ферстаппену це під силу. З кожним разом ми все сильніше і сильніше в цьому переконуємося. Не дарма Хаджар зіграв на випередження, заявивши, що він не готовий до переходу в Ред Булл, бо болід Рейсін Буллз простіший і він більше підходить для набору досвіду.
Зараз Лоусон готовий сказати слово в слово. В останніх трьох гонках (пропускаємо Канаду, де він зійшов), новозеландець двічі фінішував в очках. Причому в Австрії він встановив рекорд кар'єри – шосте місце. Ба більше, він примудрився обійти Цуноду в особистому заліку.
Хто б міг подумати, що у семиразового чемпіона світу будуть такі проблеми в найуспішнішій команді в історії.
Зрозуміло, що потрібен якийсь час на адаптацію та злагодженість у діях, але скільки це триватиме?
Цього разу незручна ситуація між пілотом та його гоночним інженером сталася перед заїздом на піт-стоп, якого Гамільтон не хотів. Але Ріккардо Адамі змусив це зробити.
ЛГ: "Мій темп повернувся і шини в порядку".
РА: "І зараз ми їдемо в бокси".
ЛГ: "Мої шини в порядку, можу я продовжити відрізок? Скільки залишилося кіл?".
Гамільтона чудово можна зрозуміти. Він не просто так семиразовий чемпіон світу, і до його думки варто прислухатися. До того ж, на нього все ще тисне те, що він за 11(!) етапів все ще не побував на подіумі.
Але в той же самий час, Льюїс не може знати всю картину того, що відбувається не трасі. І команда, у якої є необхідні дані, робить все заради успіху свого гонщика.
Поки вони не спрацюються, Гамільтон так і буде програвати Леклеру по 8-10 секунд до кінця гонки. Може наступного сезону все буде інакше?