
Директор Шахтера: Работаем над тем, чтобы мы стали лайфстайл-брендом
Директор зі стратегічного розвитку та комунікацій "Шахтаря" Юрій Свиридов розповів про плани клубу щодо подальшого розвитку бренду "гірників".
– Для мене ФК "Шахтар" – це lovemark. Чи ідентифікуєте ви себе як lovemark? І як ви взагалі розраховуєте комунікацію з аудиторіями, які не є футбольними фанатами, але спостерігають за брендом?
– Дуже цікаве питання, тому що коли я починав працювати в клубі, взагалі я відповідав за маркетинг. Я прийшов з таким бекграундом – я навчався в Англії, і для мене було дуже цікаво, як сегментуються вболівальники, як з ними працювати.
Ми працювали по класичному маркетингу. Тобто в нас була сегментація, вболівальники фанатичні, для кого футбол – це вище, ніж сім’я, релігія та робота, вони живуть цим футболом. Такі вболівальники існують.
А далі вже йдуть інші сегменти – люди, які лише інколи відвідують матчі. І потім дуже велика аудиторія, яка не є вболівальниками клубу, але над цим потрібно працювати, щоб долучити їх до бренду.
І зараз навіть ми розробляємо стратегію, ідея якої в тому, щоб ми вийшли за межі суто футболу і спорту, щоб ми стали лайфстайл-брендом, який генеруватиме різні продукти, не пов’язані з футболом.
Це дозволяє нам суто з комерційної точки зору дуже розширити ці рамки нашої роботи. Тому що вболівальник – це дуже вузька аудиторія. А якщо ви хочете розвивати бренд, хочете створювати нові продукти – потрібно дивитися за межі спорту і суто футболу.
– Ви відчуваєте, що ви – lovemark? І коли прийшло це усвідомлення, що відтепер "Шахтар" – це lovemark?
– Я не можу сказати, що ми відчуваємо, що ми якось там міряємо. Це приємно чути, і ми над цим працюємо – тому що ми є символом країни, регіону. І це дуже важливо, коли ми представляємо країну за межами країни, граємо за кордоном.
З точки зору спорту, років 10-15 тому знали тільки про Шевченка. Не тільки Шевченко це Україна – це і Усик, і "Шахтар". І це приємно, ми над цим працюємо.