Санкції Великобританії зупинили роботу плавучого доку, необхідного для ремонту атомних криголамів, пише Barents Observer.
Після того, як Лондон два тижні тому оголосив про новий пакет санкцій, збудований у Туреччині 220-метровий док NB 110, якого мали буксирувати до Мурманська, застряг у Середземному морі.
У Росії немає достатньо великого плавучого доку в Арктиці, щоб обслуговувати чотири новітні атомні криголами проекту 22220. В результаті “Арктика”, “Сибір”, “Урал” і “Якутія” змушені обходити всю Скандинавію, щоб дістатися до Балтійського суднобудівного заводу в Санкт-Петербурзі для техобслуговування.
Єдиний великий плавучий док, який був у РФ на півночі, затонув у 2018 році на суднобудівному заводі № 82 на північ від Мурманська, коли в ньому знаходився авіаносець “Адмірал Кузнєцов”.
У 2021 році «Росатомфлот», оператор атомного криголамного флоту, підписав контракт на 68 мільйонів доларів з турецькою суднобудівною компанією Kuzey Star на будівництво нового доку, достатньо великого, щоб обслуговувати новий клас криголамів.
Коли новий криголам “Якутія” прибув до Мурманська у квітні, директор “Росатомфлоту” Яків Антонов повідомив, що новий плавучий ремонтний док прибуде на базу обслуговування біля Мурманська в другій половині 2025 року.
Це було до того, як Великобританія вирішила запровадити санкції.
«Санкції Великобританії допомогли зупинити плани Путіна щодо розміщення плавучого ремонтного доку в Арктиці для обслуговування флоту криголамів», — йдеться у заяві МЗС Великобританії напередодні візиту міністра закордонних справ Девіда Леммі до Норвегії цього тижня.
Російський буксир “Венгері”, що потрапив під санкції, вже залишив плавучий док у Середземному морі і зараз один прямує назад на північ у бік Мурманська, згідно з даними MarineTraffic.com.
Сьогодні у “Росатомфлоту” є два плавучі доки. Один з них, ПД-3, знаходиться в порту Мурманська. Він використовується для докування атомного криголаму “50 лет Победи” та суден третіх країн. Інший док, ПД-0002, розташований на базі обслуговування криголамів на північ від Мурманська і використовується для докування атомних криголамів “Ямал”, “Таймир” та “Вайгач”.
Якщо Росія не зможе знайти інший спосіб буксирування нового доку на північ, криголам “Якутія” наприкінці цього року буде змушений повернутися до Санкт-Петербурга для докування після завершення свого першого сезону.
Але “Балтійський суднобудівний завод” має проблеми з кількістю доків для більших суден.
Незабаром буде потрібно інспекція та ремонт корпусу для “Арктики”, “Сибіру” та “Уралу”.
Атомні криголами відіграють важливу роль у розчищенні шляхів уздовж Північного морського шляху для санкціонованих танкерів з нафтою та зрідженим газом, що важливо для підживлення військової економіки РФ.
Лондон ясно дає зрозуміти, що мета санкцій – ускладнити фінансування війни Росією.
“Арктичні регіони є ключовими для амбіцій Путіна. Криголами розчищають шляхи для танкерів, які допомагають фінансувати його незаконну війну в Україні,” йдеться у заяві Міністерства закордонних справ.
Незрозуміло, які альтернативні варіанти може знайти “Росатомфлот”, щоб доставити свій новий док на північ.
Також під санкціями знаходиться директор Росатомфлоту Яків Антонов, так і В’ячеслав Рукша, голова дирекції Північного морського шляху “Росатома”.