EdEra і Rakuten Viber запитали школярів і вчителів, для чого вони використовують чати, скільки часу на день проводять у таких чатах, і головне — чи стикалися обидві сторони з проблемами в них протягом року. Опитування проводилось в каналах EdEra у Viber, а також шляхом розсилки серед вчителів — у ньому взяли участь близько 400 респондентів. У частині питань респонденти могли обирати всі підходящі варіанти відповідей.
Вчителі найчастіше використовують чати, щоби спілкуватися з колегами (74%) та батьками учнів, зокрема для планування зборів (69%). Топ кейсів, які обрали респонденти у відповідь на запитання “Для чого ви насамперед використовуєте чати в месенджерах?” розподілилися таким чином:
На спілкування в чатах, повʼязаних з навчанням, 65% вчителів витрачають до 2 годин щодня. 24% опитаних проводять у чатах 2-4 години на день, ще 11% — понад 4 години.
Школярі, своєю чергою, найчастіше використовують чати, щоби дізнатися домашнє завдання чи здати його (75%). На запитання “Для чого ти використовуєш шкільні чати?” топ відповідей виглядає наступним чином:
Як і вчителі, більшість учнів (81%) проводять у шкільних чатах до 2 годин на день. 2-4 години проводять 12% школярів, понад 4 години — лише 7%.
75% учнів зіштовхнулися з проблемами в шкільних чатах протягом року. Найрозповсюдженішими конфліктними ситуаціями були: грубе спілкування та образи (55%), булінг і цькування (36%). На запитання “З якими конфліктними ситуаціями в шкільних чатах ти стикався/-лася за останній рік?” школярі відповіли таким чином:
64% вчителів помічали проблеми в шкільних чатах. Найбільше освітян так само відзначають грубощі серед конфліктних ситуацій — з ними стикалися 58% опитаних. Водночас лише 17% вчителів помічали булінг і цькування в чатах, що вдвічі менше за відсоток школярів.
На запитання “Якщо ви помічали конфліктні ситуації в учнівських чатах, то які саме?” відповіді вчителів розподілилися наступним чином: