Loqal – новинний агрегатор Loqal
Новини

+45 градусів і забиті вікна: пасажири з Дніпра скаржаться на пекельну температуру в потягах

+45 градусів і забиті вікна: пасажири з Дніпра скаржаться на пекельну температуру в потягах
Наше місто • 6 переглядів • 1 хв читання

В Україні наразі встановилася надзвичайно жарка погода. Стовпчики термометрів показують +40 градусів, а в містах навіть і вище. Єдине, що рятує, – кондиціонер або хоча б відчинені вікна і протяг. Коли ж ви подорожуєте потягами Укрзалізниці, будьте готові до того, що там у більшості випадків немає ні того, не іншого. 7-8 липня пекельну поїздку з Івано-Франківська до Дніпра пережила журналістка «Наше місто» Тетяна, яка поверталася з відпустки з Карпат.

«Не для кого не секрет, що купити квитки до Львова, Івано-Франківська, не кажучи вже про Трускавець, Яремче, Ворохту і т.д., дуже важко. Через дефіцит доводиться переносити відпустку, змінювати дати. І коли нарешті омріяні квитки на руках, то вже не зважаєш, плацкарт то чи купе, головне – доїхати. Я прекрасно знаю правила Укрзалізниці, що якщо купуєш квитки у вагоні з перекресленою сніжинкою, то на кондиціонер розраховувати не варто. Це одна справа. Але ж вікна?! Навіщо у вагоні з потенційно непрацюючими кондиціонерами встановлювати вікна, які не відчиняються?!

Коли ми зайшли в вагон, я думала, що потрапили в сауну. Зараз поїдемо, і буде хоч якесь свіже повітря. Але ні! У коридорі відчиняється тільки половина кватирок, і то на третину. У купе ж вікна взагалі без кватирок! Температура в коридорі була +38, там був термометр, а в купе, напевно, всі +45. Більшість пасажирів до пізньої ночі стояли і сиділи в коридорі з мокрими рушниками на голові. Але це не спасало. Бо рушники одразу прогрівалися, створюючи ефект сауни. До +30 градусів температура у потязі впала тільки вночі. Дитині було погано. Ми рятувалися вентиляторами, які працюють від павербанку. Провідниця на всі запитання пасажирів тільки здвигувала плечима, бо сама була в аналогічній ситуації», – розповіла Тетяна.

На жаль, такі подорожі зараз, скоріше, норма, чим виняток.

«Везу дітей нашого ліцею-інтернату з Австрії. Австрійці запросили дітей трохи відпочити від російського лайна над головами. Діти бачать життя в Австрії, приїжджають додому і попадають в пекло.  3-й поїзд. Ужгород – Дніпро. 7 липня 2025 року 2-й вагон. Не працює кондиціонер, 30 дітей, жара на вулиці 33 градуси. В вагоні звісно ніяк не менше. Як їхати майже 20 годин? Закупили водички і махаємо на самих слабих. Акти про неналежне надання послуг керівництво потягу і провідник підписувати відмовляються», – написав на своїй сторінці в Фейсбук вчитель з Дніпра Олександр.

Він додав, що у цьому потязі всі вагони зі сніжинкою.

Проте після 20 годин у «сауні» можна сказати, що, крім вентиляторів, жодна порада не діє.

«У вагонах з кондиціонером температура підтримується в межах +22…+26 °C, відповідно до ДСТУ 13272-1:2017 та внутрішніх технічних стандартів.

У вагонах без кондиціонера, температура залежить від погодних умов і може бути вищою за +26 °C. Це не є порушенням:

п. 3.12.2 Санітарних правил для пасажирських поїздів дозволяє використання природної вентиляції (через вікна, люки),

п. 4.4 ДСТУ 13272-1:2017 прямо вказує, що вагони без кліматичних систем не зобов’язані забезпечувати стабільну температуру при зовнішній спеці понад +30 °C.

Ми звісно можемо не випускати в рейси вагони без кондиціонера — але тоді кількість доступних місць зменшиться, і проблема з придбанням квитків стане ще гострішою. Тому такі вагони допускаються в рейс, але:

ми чітко інформуємо на етапі купівлі квитка, чи є кондиціонер у вагоні,

поїзні бригади зобов’язані провітрювати вагон, забезпечувати наявність питної води згідно встановленого прейскуранту.

Ми поступово модернізуємо парк та виводимо з експлуатації вагони без кліматичних систем. Але це тривалий процес у складних умовах воєнного часу.

Якщо почуваєте себе дискомфортно зверніться, будь ласка, до провідника та попросіть посилити роботу примусової вентиляції повітря у салоні».

На жаль, в Укрзалізниці не пояснюють, що робити, якщо вікна забиті, а про примусову вентиляцію взагалі ніхто не чув.

Нагадаємо, раніше ми писали, що Укрзалізниця ввела важливі зміни щодо квитків на поїзди до Польщі.

Укрзалізниця: які пільги на проїзд доступні пенсіонерам у 2025 році.

Укрзалізниця підвищує ціни на міжнародні рейси до Польщі та Угорщини з 1 лютого.

Категорія: Новини Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Транспорт в Дніпрі

Позначки: Головне, Укрзалізниця

6